hjälpsamheten sprutar ut genom öronen

Japp det är ingen nyhet att jag är hjälpsam :)

Dagen inleddes med träning på loket. Idag satsade jag på att träna enbart överkroppen. Hittade ta mej tusan en ny muskel på baksida axel som fick känna på att idag :). Axlar/armar, mage (200 situps på bosuboll)  o rygg. Efter 1h 30 min gick ja upp o duschade o tog det lugnt. Köpte mej en tidning o en bar för att överleva tills man kommit till ön, då det blev lax o potatis... smarrigt!

Efter den goa maten bestämde jag mig för att hjälpa min underbara farmor för att rensa "flygfältet" med andra ord ett gammalt trädgårdsland. :) Ja fick mig en yta där ja ska plantera smulron och vita jordgubbar ( bara för att det inte är så många som skaffar det, allt som e udda e kul!) 

  

Rensade även farmors lilla "rondell" som nu har påskliljor, pärlhyasint, valmor, blåklint och en buske med lavendel.. Tänk va vackert det kommer bli när allt blomstrar.. lila, gul, blå, röd! mmm sjukt fint.. gav blommorna lite näring.. ny jord och täckbark.. sjukt fint! Farmor såg lagom nöjd ut när hon fick iordning :) Vilket gjorde mitt hjärta varmt! Älskar att se andra glada <3 Blev en fika på det mitt i flygfältet, där vi placerat ett fikabord :)

  

Imorgon ska jag in till stan för att köpa lite nya vår/sommarväxter... :) just love it! Har man gröna fingrar så har man! Ska eventuellt följa med systeryser på nån föräldraträff för blivande föräldrar, spännande.. eller så tränar ja medan hon e där.. får se hur ja gör.. Ser fram emot morgondagen i vilka fall som helst. Ikväll ska det grillas hos familjen Nordström, med lite vänner. Alltid trevligt!

 Puss o Kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0