jobbat shoppat pyntat



Idag jobbade ja kortdag... inte fel inte fel!!
Efter jobbet körde jag hem för att plocka upp min kära syster som va i min lägenhet, trevligt... Tillsammans körde vi sen och shoppade lite julklappar till våra nära och kära. Alltid lika trevligt att umgås med min älskade syster yster. När vi va klara med vår shopping körde vi och plockade upp katten Selma hos veterinären.. Stackars misefis! Så är det när man ska ge sej på andra "farliga djur", troligen hade han fått pyngel av en annan katt eller en räv.. Att han aldrig kan låta bli! Hade massa riv och bitmärken på sej, bland annat vid ögat och huve osv.. naaw! Fick antibiotika och dropp o allt möjligt... I samband med besöktet hade katten Selmis blivit kastrerad me, så när vi hämtade honom va han helt groggy....

Efter att ha plockat upp Selmapojken körde vi hem till mej och Alice.. Va en mycket intressant stund! Alice burrade upp sej o visade att det minsann va hon som bodde här, hon fräste och blängde på Selmis hehe.. Skulle kunna tro att efter nått möte till så är de vänner :) eller!? hmm...

När siss och selma hade åkt igen fick jag för mig att ja skulle smygstarta med att julpynta :) Nu tänker ni säkert, amen inte redan Emsan!? Jodå svarar jag då :) Har bytt till mina mörklila stora gardiner, fram med julmattor, ljus och även mina julstjärnor vid fönstrena är uppe :) Alla behöver inte älska det, men ja gör det... varför va som alla andra?! Jag är inte ensam med att ha tjuvstartat, såg nämligen att grannen bredvid hade börjat me... *tss*

Inte redigt kommit in i julstämningen än, men det kommer väl sakta men säkert.. Det är ju en speciell känsla man längtar efter <3

   


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysigt pyntat. Nu blir jag oxå sugen på att julpynta. Stackars katten dock :(

2011-11-24 @ 00:57:10
Postat av: Anonym

Ja stackars lilla Selma ;) Men han repar sej nog bra. Tack ;)

2011-11-24 @ 06:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0