fniss!

Idag har det varit en supergo och rolig dag!

Dagen inleddes med att skrapa rutora på bilen, hehe den delen som va mindre rolig kanske. Svinkallt på morgonen, gnälligt eller hur. Va inte redigt beredd på det :) Efter nån minut skrapande kunde jag sedan köra iväg till jobbet.. Idag va det utedag som gällde! Kallt!? hmm nja i skuggan annars va det ganska behagligt när solen va framme :) Gick en bra motionsrunda med kidsen moahha, när vi kom tillbaka på förskolan om kommentarerna..

"Jag tror faktiskt att mina ben är lite trötta nu..." (- Pojke 2 år)

"Jag har växtvärk i benen Emma, nu behöver jag nog vila..." ( - flicka 2 år)

Japp, kommenterna är så underbara.. Inte konstigt att de är trötta i benen! Motion is the shit kids, bara till att bita ihop :) Tänk att vi går stora steg och barnen tar nog minst två steg då vi tar ett :) Kan säga att de somnade riktigt snabbt och gott efter maten som de även kastade i sig. Efter lunchen checkade jag ut från jobbet och körde ner till färjan för att åka till till ön. På Aspö tog jag mig en promenix på sisådär 6 km, medan farmor cyklade bredvid :) Givetvis hade både farmor och jag igång våra runkeeper... Efter min goa promenix traskade jag ner till PRO-lokalen där Martina skulle hålla ett föredrag om hennes Afrikaresa. Mycket vackra bilder och en bra redovisning hur det va att resa genom Afrika under 45 dagar. Många gamlingar som satt som fågelholkar och de va mycket nyfikna osv. Man ska vara nyfiken, annars får man inget veta. Efter Martinas fina föredrag blev det PRO-möte, där satt vi och drack kaffelaffe. Där satt vi alltså och lyssnade när de gick igenom de olika punkterna haha! Kändes precis som om vi checkat in på PRO, där satt vi och viskade och fnissade.. haha! Det vi fnissade om va att på dagordningen stog det även med fika!! Fikan va inte i samband med föredraget utan sist på listan.. WTF sist! Tänk nu att vi snackar om pensionärer, de behöver ju mat för att kunna hålla sig vakna och inte somnar mitt under mötet.. Under mötet smög Martina och jag iväg för att hinna med färjan in till stan igen, påvägen ner till färjan smet vi in till mina päron och sa hej typ :)

Kommer sakna min Martinis, hon ska iväg till Barcelona o kommer hem på söndag eftermiddag.. Martina.. jag saknar dej redan hehe. Får ta en chilledillkväll hemma hos mig när du kommer hem, då får du allt visa massa bilder från resan o berätta en massa skojsigheter :) <3

Nu ligger jag i soffan och tar det allmänt lugnt. Precis tatt mig en dusch med min nyfikna kisemis som försökte ta sig in i duschen.. Hon hoppade upp på tvättmaskinen och försökte smygtitta o försökte hoppa in, smygittade genom glaset till duschen, till slut gav hon upp och la sej på toalettstolen och väntade på att ja skulle skutta ut :) Crazy! Imorgon får jag sovmorgon och börjar inte förrän vid lunch, yeah tusan va skönt det ska bli med sovmorgon... 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du kan sova då när du ska ha sovmorgon! :-) Skulle oxå vilja ha lite kattsällskap. Hon verkar så mysigt din kissemis.

2011-11-17 @ 13:11:45
Postat av: Anonym

Hon är min bästa vän och världens mysigaste! :) Glad att ja har henne <3

2011-11-17 @ 17:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0