Lugn helg

Får bli en lugn och fin helg.. eller det beror på hur man ser det :)

Har börjat med att julstöka hemma hos föräldrarna, typ sätta upp ljusnät över en stor sten på tomten, baka lussekisar, tvätta bilen, städa både inne och ute på farmors och våran tomt. Nu börjar det minsann bli ordning och reda. Har gjort eld i spisen så att det e varmt och gott här inne, ingen risk att man fryser hehe :) Imorgon ska jag hjälpa farmor att sätta ihop ett peppakakshus, kan bli otroligt spännande :) Funderar på om inte ja me ska sätta ihop mej ett peppakakshus hemma, men frågan e om det får stå ifred hehe. Ohh känner att ja bara älskar julstöket, allt från att baka, göra julgodis, plocka fram allt som tillhör julen.. o sen klä granen då det är dax för det.. Sen bara gå omkring i mjukisar, raggisar o se allmänt lugn ut hehe ;) Kan nog erkänna att varje årstid har sin charm, eller är ja helt ute och cyklar?

Måste säga en rolig sak.. när ja bakade lussekisarna satt mami som en fågelholk och tittade på mig när ja plockade ut plåt efter plåt efter plåt :) hehe hon trodde nog inte att ja kunde baka, dålda skills :) Nää men utan att skoja, lika bra att inte visa att man kan förmycket för då kanske man åker på att baka andra grejer hehehe :) Men gillar verkligen detta! Tog löpet bort till farmor med en drös lussekisar, vilket hon verkligen uppskattade.. Känner att ja kommer bli som min underbara farmor när ja blir äldre, hon älskar me att baka... vet va ja har att se fram emot :)

    

En sockerbagare... 1 /3 av alla mina lussekisar... Jag som har gömt mig under farmors nya trappa hehe... ljusslingan över den stora stenen och mami&papis hus :) Nu ska vi ta och käka räkberg o annat smarre... Sen ska ja kolla på Grinchen :) Älskar den braiga julfilmen <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint! Gott! Mysigt! :)

2011-11-26 @ 23:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0