Hjälpsam, att jag är!

halloweenfest ?! Blev inte så möe drag som man hade hoppats på... men men.. Folk skulle ju hem och folk va inte så partysugna som ja va..Tror jag tappade suget när ja kom ut faktiskt, det va galet mycket folk, sliskiga människor m.m. Vi stack väl ut strax efter kl 00.15 eller nått, fick stå i kö o vänta för att komma in, suck! 1 mil kö för att lämna in jackorna o allt, suck! Känns lite som man får satsa på nästa år istället, hoppas på att det blir galet mycket bättre då. Ja drog hem när klockan va runt 02.00, palla va kvar själv när de andra skulle börja dra sig.. nej tack! Kom hem och där såg det ju ut som ett bombnedslag för tusan med glas, smink, chips o dipp överallt.. Så ja tog faktiskt och städade, diskade och duschade innan ja gick och la mej och det ångrar jag inte alls idag.. skönt att ha ordning dagen efter :)

Vaknade ganska tidigt iallafall idag, kanske strax innan kl 09.00, somnade nog 03.30.. Sömn va e det!? Tydligen räckte det med de få timmarna :) Slängde på mig lite kläder och tog en promenix ner till färjan för att åka ut till mina underbara föräldrar.. När ja väl kom ut till ön tvättade ja min extremt smutsiga bil, tror jag hade skumm precis överallt och vattenslangen som levde sitt egna lilla liv.. så när ja va klar va ja ganska kall och blöt hehe :) Och nej, jag ålade mig inte på bilen och agerade tvättsvamp hehe :) efter tvättandet av bilen stack jag bort till papi och mami som stog och klöv ved, körde en del lass med ved som sedan skulle staplas.. Alltid skönt att kunna hjälpa till, underlättar säkert mycket för mina päron och tjänar tid till så mycket annat.

Nu ska jag faktiskt ta mej en kopp kaffe och sedan ta en rask promenad ner till Månsson&Norströms Palats för att umgås lite med dom me. Ska nog kela lite med katten Selma (han), vilken gobit..

Att vara hjälpsam och givmild är fina egenskaper, bara man får lika mycket tillbax sen, så värmer det även mitt <3.. Nu ska ja dela ut lite värme och kärlek till mina nära o kära :) Pussa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0