Trevligt...

Idag har det minsann vatt en trevlig dag på jobbet, förskolans dag!

Dagen inleddes med att vi hade Bastasjö loppet 2011, både barnen och personalen sprang/gick 1 km :) Hur mys som helst att se små blöjknuttar springa tills de får stanna o pusta ut :) På vägen fick barnen göra olika uppgifter som bland annat stövelkastning, gå balansgång och sjunga.. När vi sedan kom i mål fick alla barn en medalj och applåder, höll på att smälta! Efter ruset käkade vi kyckling och klyftpotatis o sallad, smaskens!

Efter jobbet körde man hem och tog det lite chill.. Orkade inte ta chill så länge dock, utan ja satte igång och städa, tvätta och får inte glömma att ja körde o handlade. Mycket trevligt må ja säga :) Nu sitter jag med benen på tv-bordet och dricker lite chai latte.. Hur gott får det va då.. mmm!

I morgon eftermiddag tar jag helg! En efterlängtad helg.. mmm.. På lördag (min födelsedag) är det fixadag på jobbet så ja kommer få ta med mej finkläder ut till ön.. Kommer bli arbetakläder på jobbet, snyggt inte sant? hehe
Funderar på om man ska ha på sej klänning eller om man ska ha på sej nått annat nice.. egentligen vill man ju inte att det ska bli nått märkvärdigt av en födelsedag, man fyller ju inte jämt :) Lovar, jag lovar att morfar kommer ställa sej upp o klinga i ett glas i börja sjunga för oss.. gör han varje år hehe. love him, älskar alla i min famillj. Får se sen vad som kommer hända under kvällen, har ingenting speciellt planerat, tar kvällen som den kommer. Tror och hoppas på att det kommer bli hur trevligt som helst och med mycket sol o skratt på lördag. 

Det som är mindre trevlig är att jag börjat få ont i halsen igen, tusan me! men har pencillin hemma efter förra gången sweet.  Dricker chai te för att försöka lugna min lilla hals :) aja nu har ja nog snckat klart, nu ska ja chilla.. over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0