Powerwalk

Igår åkte syrran och jag ut till aspö för att hälsa på päronen. Vi försökte få tag på papi när vi satt på färjan men det gav inget resultat, så ida och jag spelade in ett härligt röstmeddelande som pappa asgarvade åt när han lyssnade av det. :) Tänk vad ett meddelande kan förgylla ens persons dag hehe! Gytt siss!

Köpte mej ett par gympaskor igår, vilket jag verkligen behövde så det va ingen onödig handling. :) Det första jag gjorde när jag kom hem var att knyta skorna och ta en powewalk tillsammans med familjen Adams, blev runt halva ön. Jag kan väl sammanfatta själva promenaden med följande; 2 st gick i knapp styrfart och 1 gick och snackade i mobilen typ hela vägen, vilket ledde till att jag inte orkade gå med dem så ja drog på ganska bra.. Är det powerwalk så är det powerwalk... Slutade med att när jag kom hem låg de 5 minuter bakom mej. HAHA!

Idag klev både syrran och jag upp hyfsat tidigt, käkade frulle och lökade oss med mami som var hemma, pappa kom hem för förmiddagen. På förmiddagen satt vi och planerade hur vi skulle fira vår födelsedag och vad vi skulle hitta på under våran semester. Kommer nog bli till att hjälpa syrran och Martin att flytta ut alla grejer till ön. Härligt! Iaf.. kl 12.00 tog Idis färjan in till stan för att sedan jobba kväll. Jag kommer nog åka in till stan i eftermiddag/kväll någongång. Inatt ska syrran komma hem till mej o sussa över :) WEEEI, fatta vad längesen det va hon va hemma hos mej o hade myskväll. Ska göra nygräddade baguetter till hon kommer hem så vi kan smaska i oss det med en kopp kaffelaffe. ;)

Idag blir det stekt torskfilé, potatis och sås till middag.. mmm smaskens, man blir inte allls bortskämd med maten när man är här ute,  man blir sjukligt bortskämd :) Efter maten ska jag och mamma ta en powerwalk runt ön, på vägen kommer vi svänga inom farfars grav och planetera lite fina blommor och vattna. Ska skänka en tanke till allihop som lämnat oss..

Nu ska jag helpa my mami med mauten.. Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0