Maj

Ja nu är det redan maj, va tusan!!

Måste bara börja med att säga tack allihop för en underbar helg, blev mycket skratt och stoj på statt. Supergod mat och god dricka hela kvällen ;) me like. Har träningsvärk idag efter allt dansande med Nelson.. Vi kom hem 03.30 och somnade gott.. 07.15 kommer marinens musikkår och spelar precis utanför. Ja trodde tusan de stog inne i lägenheten och spelade.. Jag klev upp och tittade ut, så mycket folk alltså.. kändes som hela alamedan va full av pensionärer och annat löst folk hehe. Efter allt tutande och trummande satte jag mej i soffan, kunde inte somna om. Jag satte på mej lite träningskläder och gick en promenix.. Det blev längst varvsmuren, borgmästarekajen, förbi tullskolan, friskis och infartsleden o home. Väl hemma hade jag nån som va en aning bakis och trött.. undra vem hehe. Runt 13.00 kom Ida och Martin och fikade med lite frallor och kaffe. Mums ;) Thanks babygirl! Annars har jag inte gjort så speciellt mycket idag måste jag säga.. städat lite o gått runt o vatt allmänt lökig kanske.

I förgår var jag ute på aspö föresten och sov i farmors stuga, shit va mys det va alltså. Va så trött på kvällen när jag kom ut till lost så jag gick mer eller mindre och la mej direkt. Inne i stugan hade de plockat fram raggsockar, flanellpyjamas och massa gotte. Där inne gick ja omkring i pyjamasen och lökade hehe, tur ingen såg mej. Visst hade ja behövt gå på toa under natten hade det blivit ytterdasset eller sätta sej bakom häcken.. hehhe vilken frihetskänsla att sätta sej ute, eller hur hehe! är man uppväxt på ön så är man, man bryr sej inte redigt.

Tiden går så snabbt! Snart fyller siss och jag år, wihoo.. ett år äldre, skrämmande ;) Nått annat som är skrämmande men otroligt roligt är att Ida och Martin ska flytta ut till Aspö. Till det huset som vi bodde i ett antal år innan mamma och pappa bestämde sig för att bygga nytt hus på lost. :) Så till sommaren kommer vi få slita som djur med att få ut alla saker till huset. :) Det är så vackert, vill me bo där.. :) Jag har erbjudit mej att passa huset medan de två turteduvorna är ute på ungskär. Hoppas givetvis att det kommer bli stekväder så man kan slänga sej på soldäck hehe på baksidan av huset.. Det blir alltid så sautans varmt där! Me like! Känner på mej att siss och jag kommer ligga där o steka ganska mycket där. Längtar som tusan ut till ön alltså, så underbart!

Undra vad man ska hitta på till midsommar, det kommer ju oxå med stormsteg.. Har absolut ingenting planerat, så jag har den planeringen lite öppen... Hade ju vatt mysigt att va på ön, men ida och martin kommer vara ute på ungskär som det ser ut. Aja..det får bli som det blir.

Nu ska ja faktiskt slappa..so... Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0