hårdträning

mmm idag blev det minsann hårdträning på gymmet. Tanken med träningen var egentligen att jag skule va där en timme och träna lite mage och kondition, så blev inte givetvis. Efter att ha vatt i gymmet i ca 45 minuter blev ja minsann lite sugen på att gå på bosu tillsammans med min underbara kompis. Precis innan passet tänkte jag, fan hur ska jag klara av detta, det va minst 3 årsedan jag va på ett sådant pass. Tittade mej omkring och försökte se ut personer som skulle sopa upp mej från golvet efter passet, där va Martina och en skyttekompis hehe kvällen var räddad. :) Jag pustade ut precis innan ja blev upp på bosubollen och satte igång.. Hallå ja 1 timme bosu.. mmm vet ni vad ja tänker.. Helvete vem är det som kommer att gå som en cow boy imorron, jo jag.. känner redan nu mina lår suger fett! På bosupasset tränade man kondition så inåt helvete, armar, bålen (mage&rygg) och koordination.. Det är allt ifrån armhävningar på bollen till att använda sig av stänger, situps, indianhopp, springa och hoppa på bollen, stå på ett ben... Nu i efterhand känner ja att detta är minsann inte det sista bosupasset jag kommer gå på innan sommaren he he. Det som jag upplevde som mest jobbigt var ju helt klart då när man skulle hoppa jämfota upp på bolljävlen, tänkte nu sviker vristerna mej men det gjorde de inte.. tack gode för det. Gäddhänget då, trodde ja skulle komma undan det men icke..japp, plankan och armhävningar på en omvänd bosuboll, samt attgunga bollen i sidled, sög  fett det ;) mmm.. va skönt att komma hem efter gymmet och ta sej en varm och go dusch, nu sitter jag nermoffad i soffan med duntäcket runt om mej. Sitter och kollar på hockey Sverige VS Usa, spännandemå jag säga.

Imorgon är det redan torsdag, känns som denna veckan har flugit iväg, för en gång skull går vardagarna lite snabbare. :) Imorgon jobbar jag 9-16.30 sen efter det ska det planeras en massa på jobbet.. Typiskt! efter planeringen blir det "Kalas" eller middag rättare sagt hemma hos Eva och Stisse. Då blir det till att sjunga och sen hurra hurra hurra hurra! :) Känns som det kommer bli en lång dag i morgon, men får se det positivt, helgen är snart här!

Idag har det varit ganska chill på jobbet, inte vatt någonting som vatt jobbigt.. Ja kanske en blöja eller två som inte vatt sådär supermysigt, frågan är om man vågar snacka om det här ifall det finns kvackmagade stackare. :) Handlar om översvämningar, behöver jag säga mer?! ehh nej!

Detta är lite exempel på hur bosu går till...

   
Situps, plankan och armhävningar, bolljäveln och hoppetihopp!

Nähe nu ska ja ta och chilla i soffan...over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0