happy birthday

Vad är det för en dag vad är det för en dag, det är ingen vanlig dag för det är Emmas födelsedag, hurra hurra hurra.. Grattis syster yster på din födelsedag me givetvis :) Har haft en kanonbra dag!

Dagen började med att syrran ringde mej kl 07.00 för att sjunga och i samband med att jag svarade hann jag sjunga före henne MOAHHAHA! den va hon inte berädd på, hon trodde väl att ja skulle vara yrvaken tsss :) Så efter att siss hade ringt mej klev jag upp för att möta den långa långa dagen :) Strax efter jag klivit upp ramlade en galet trött människa in genom dörren och gav mej paket och en prinsesstårta, som ja svepte i mej ganska snabbt.. läskigt tänker ni men fan vad god heheh! Extra bomul runt magen mmmm! Vi åkte ut till Aspö vid 09.30 tillsammans med Ida och Martin för att hinna förbereda saker innan kalaset började. Stoffe gick och la sej några timmar för att orka med att fika o ha trevligt innan han skulle börja jobba. Fick en massa bra presenter, det va altl ifrån en dititalram (rosa givetvis), biopresentkort, pengar, presentkort, nya muggar, badrumsgrejer, lakan, picknickkorg, rosa rosor, Emma böcker (barnböcker), kaffebryggare och en brödkorg.. Så nöjd med allt jag fått av allihop.. Den goda maten då.. Kyckling och kasslersallad, baguetter, hemmagjord dressing och gotte att dricka till maut och två olika tårtor som mormor hade gjort till efterrätt.. smaskens! En chokladtårta och en med valnötstårta, sjukligt goda båda två. 

Måste tacka för alla gratulationer på facebook och alla meddelanden jag fått under dagen! Känns som denna dagen bara har rusat iväg hehe som sagt tiden går sjukt snabbt, ibland alldeles för snabbt :) Well i morgon är det en ny dag och ett år äldre, får se hur man känner sej när man vaknar.. kanske har krämpor lite här och vart, det vet man ju inte :) heheh.. Om man inte känner något besvärligt med att vara äldre så får man tacka och ta emot.. Eller kanske jag blir som vin, bättre och godare för varje år som går hehe, vilket jag hoppas på så man inte skruttar ihop helt. tsss. Nää nu ska ja inte vara sån, sjuktligt nöjd e ja..

Måste berätta en rolig sak som hände direkt efter vi hade slängt i oss maten.. då reste sej Martins pappa upp och drog en rolig vits om en ekorre som va kåt.. alltså herre jävlar hade ja inte krämpor i magen innan så hade jag det efteråt måste ja säga :) Det roliga va att Martins pappa gjorde rörelser och läten till denna roliga fräckisen! hehehe 


En liten ekorre var lite pilsk en dag, men det fanns ju ingen annan ekorre i närheten. Han mötte en hare och frågade:
- Lite kåt, kanske?
Haren svarade:
- Är du lite knäpp kanske? Jag är ju en hare, det går ju inte.
Ekorren gick vidare, mötte ett rådjur och frågade:
- Kåt kanske?
Rådjuret svarade:
- Går ju inte fattar du väl! Jag är ju ett rådjur.
Ekorren kände sig moloken. Då mötte han en björn och frågade:
- Kåt kanske?
Björnen blev lite konfunderad, han var ju lite sugen, men egentligen inte på en ekorre. Men, men. What the häck, tänkte björnen och slog till. Det skulle väl snart vara avklarat. Men just som ekorren skulle till att köra in den så råkade björnen trampa på en humla som stack honom naturligtvis och björnen skrek högt.
- Aooooo!!!
Då kikade ekorren fram lite försynt och sa:
- Första gången eller..?

Hade hur trevligt som helst under kvällen, de sista gästerna tog 22.00 färjan hem till staun. Nu har jag precis snittat mina rosor och studerat alla mina fantastiska presenter jag fått.. Love it! :) Nu blir det nog snart läggdax för gamlingen här, tycker att mina ögon börjar bli lite tlötta. Måste åter igen säga tusen tack för denna fantastiska dag och allt! Vi hade tur med vädret också och att vi kunde sitta ute och ha det trevligt på tomten. Nu ska ja krypa ner i den goa sängen o dra flufftäcket över mej.. God natt.. over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0