Action på färjan

ja jössös vilken resa..

Började med att det kom en vit skruttbil i fullspeta ombord på färjan och de som satt i såg duktigt lökiga ut. Tänkte aja det är som vilka fjollor som helst och vevade ner mitt säte lite grann för att vila.. Men kunde inte låta bli att titta in i deras bil. Föraren satt snett över till passageraren och höll på att fuffla med nått. Tänkte amen herre gud va håller de på med!? De såg inte det minsta bekväma ut och ju mer vi närmade oss kalle k, ju mer immade bilen igen och de satt helt stilla. De va garranterat medvetna om vad som skulle hända.. När vi väl landade i staun slänge sig en polisbil och blockerade. Ingen bil fick köra av utan bara sitta och gilla läget.. tänkte va fan är det nu som hänt.. 2 polismän rusar ombord på färjan och ställer sig vid den vita bilen.. försöker få ut föraren genom att slita och dra, slår upp dörren i min dörr på passagerarsidan. När de väl fått ut den skydliga ur bilen visiterade de honom och tog honom av färjan, passageraren i den vita bilen fick givetvis me följa med i polisbilen.. Ja blundade och tänkte, fan tar dem om det blev nått märke på min bil! Bilarna fick köra av färjan medan det stog kvar en polis och vaktade den vita skruttbilen.. mycket märkligt.. Vi fick köra av färjan och ja körde hem och tittade efter, jo men visst va det lite skavt på bilen.. morr! Varför ska de alltid aggera så jävla våldsamt för... De hade ju kunnat ställa sej en polis vid vadera sida så att de skyldiga inte kunde smita och låtit de andra bilarna fått köra av.. Istället kommer poliserna få en fin anmälan på sej i morgon.. Jag är medveten om att det inte va med mening som de slog upp dörren men ändå.. Själva gripandet hade kunnat gå till på ett lugnare sätt... Det blev ju inget jätttemärke men det blev ändå så man ser att det vatt en vit bil som slagits upp i min passagerardörr.. Nu får det minsann räcka med repor på min bil.. Tror dock inte att det kommer ske nått speciellt med tanke på att det inte va mycket repat.. men de  måste fan få lite tillsägelse och verkligen tänka efter nästa gång de gör nått gripande på färjan..Herre gud det är trångt på färjan och då kan man inte bete sej som en buffel... De hade iaf kunnat knacka på rutan och säga att de är medvetna om att de slog upp dörren i min och att vi kunde snackat efteråt när de andra kört av.. ist brydde de sej inte utan körde.. jag vill ju inte buffla mej ut där och störa dem i sitt arbete och de poliserna som kom efteråt va ju inte medvetna om händelsen, märket efter gripandet kunde ju lika väl vatt nått gammalt, inte sant?! Så nu har ja dokumenterat märkena så att de får se själva.. Bilen står på mami så imorron ska vi anmäla deras bufflande och visa skadorna.. Men som jag sagt innan, tror inte de kommer göra så mycket med händelsen.. Nu sitter jag dock och funderar på vad ungarna hade gjort för kriminellt eftersom det kom 2 polisbilar.. nått allvarligt måste det vatt annars hade inte 2 bilar vatt på plats. Alltså de som greps såg verkligen medvetna om att de skulle bli gripna.. Är så nyfiken på vad de hade gjort.. förr eller senare får ja nog reda på det genom nån polis som jag känner, ska höra mej runt ..

Nog snack om gripandet..

Dagen har annars varit helt okej.. vaknade runt 8.30... tog på mej träningskläder och drog till gymmet runt 10.00 då gymmet öppnade.. Tränade i 1 1/2 timme sen  körde ja hem. Åkte ut till mina underbara föräldrar utan att förvarna dem, alltid lika roligt att se deras miner :) Väl ute på ön hjälpte jag mami med att plantera paradisväxter på baksidan, snyggt. Efter det tvättade jag bilen och donade med den lite grann, bytte lampor och fyllde på lite olja osv. Det va lite av vad ja gjorde innan ja tog 19.00 färjan in till kaoset :) Mysväder det har vatt idag... regn, sol, regn och sol.. fatta att det alltså va 2 regnbågar över kalle k.. coolt.. pappa sa till mej att ge tusan i att klättra upp på regnbågarna och ha mej.. hehe :) Väl hemma i staun bytte ja gardiner, tände ljus och satte igång tv:n.. Hockey hockey, heja Sverige!

Hoppas ni allihop har haft en bra dag.. over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0