Vilken j*la dag...

Tack gode att denna dagen snart är över!

Morgonen började sådär måste ja säga.. Jag kom i tid, god tid för att hinna göra frulle till barnen och ta en kopp kaffe innan vilddjuren kom. Kollegan som skulle komma vid 7 kom inte i tid och vilddjuren va ju helt uppe i taket efter de fått lite mat i magen.. och den kollegan som skulle komma halv 8 kom inte heller i tid, så ja fick lite tuppjuck.. men efter mycket om och men kom de som skulle och jag kunde ta med mej huliganerna in på min avdelning. Dagen va annars ganska chill på jobbet.. Efter ja slutat jobba körde jag direkt till gymmet för att svettas lite grann, så skönt att komma ner dit runt lunch tid för då är det knappt nått folk :) Vid 14.30 körde jag och hämtade min kära syster yster på jobbet, e ja snäll eller e ja snäll?! Supersnäll!! När vi kom hem lagade vi mat, blev spenatpaj och lite sallad. Jag tog minsann två omgångar, va ju nästan utsvulten efter att ha tränat.
Fick för mej att jag skulle börja städa efter middagen så jag tog fram snabeldraken(dammsugaren) för att få undan det värsta.. då... då säger ja bara... Då läppte snabeln från maskinen.. ja fiick mer eller mindre tuppjuck på snabeldraken!!! försökte sätta dit snabeln men den gick ej.. så va gör man!? jo.. ja ska berätta.. man sätter sin kära syster yster på snabeldraken för att hon ska hålla i så att snabeln inte ger sej av.. men så kan man ju inte hålla på i all evighet.. Tog med mej siss och körde iväg till ett ställe där de sålde snabeldrakar.. morr säger ja bara.. hittade en supersöt dammsugare men den i rosa va slut :( Men va gör det i detta fallet? Huvudsaken är att den ser ok ut och att deb är tyst när man använder den.. finns inget värre än trasiga snabeldrakar eller en so låter som fan så man nästan får använda hörselkåpor :) Det första jag gjorde när jag kom hem med den nya draken va att testa den och den va helt fantastiskt.. den levde upp till mina förväntningar!!  

 Nya snabeldraken VS gamla snabeldraken med min älskade siss?!


Känner mej nästan duktig som stått ut med denna dagen... Fullt ös! Jobbat, tränat, dammsugit, skurat golvet, lagat krubb, diskat, dammat, shoppat min sååååååå billiga dammsugare.... hmm! Ohh nu måste jag faktiskt erkänna att jag är lagom tlött. Nu är ja så värd att bara få moffa ner mej i soffan och ta det lugnt resten av kvällen. känner nästan hur ögonen vill slutas, utan att ja tvingar dem :) hehe! Man ska inte klaga, finns säkert dem som har det värre. :)  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0