Söndagsarbete

Åkte ju ut till ön igår för att slappa..
Idag ha jag vatt superduktig :) Har skurat fasaden på farmors stuga, slitsamt men va gör man inte för sina nära och kära. Förutom skurandet av fasaden gick jag även lös på rabatterna på den södra och östra sidan.. herre gud säger ja! På ena sidan va det en öken och på andra sidan va det sjukt mycket ogräs! Jag rensade och bökade lite där occh fyllde på ny jord. Så nu blev det kanonfint.. egentligen skulle man tatt en före och en efterbild så att ni hade förstått hur möe ja slitit.. Nästa gång ja kommer ut blir det eventuellt till att hjälpa till att måla och ta de två sista rabatterna. Känner att solen lyckats steka på mej idag me :) Underbart.. Annars har ja inte gjort mycket mer.. Blev lite fika och vätskepåfyllning mellan varven..  välbehövligt. Här kommer lite bilder från mitt slit  :)


  
Först fasaden, sen lite smutsig men va tusan gör det och avslutningsvis e ja o rotar i rabatten..  hehe det va inte lite ogräs!

Just nu sitter jag och dreglar framför tv:n, det är ju för tusan handboll, EM-kval här hemma i Kalle K.. Säger då d.. hade ja haft min lilla blå så hade ja suttit där ute på Rosenholm o dreglat..mohaha! Men det går lika bra här ifrån soffan :) Heja Heja!!!!! Mums på er killar!

Imorgon blir det jobb igen, ingen ro och ingen vila hehe. Jag klagar då inte på att jobba, sjukt skönt att komma till jobbet! Alla goa pussar o kramar som man får där, ständigt ett skratt laddat med ett nöff :) Underbara barn och goa kollegor..

Nähe mina damer och herrar, nu ska jag nog passa på att ta mej en dusch när det ändå är reklam... over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0