Nu är det sommar nu är det sol nu är det koskit i hagen...

Ohh det är så underbart med vackert väder!


Idag blev ja upp halv 08.30 och kl 09.00 va jag och syrran på stranden. Hur skönt får man ha det? Visst att det blåste lite grann men så länge man låg nere på täcket va det ju lugnt och skönt. Där låg vi till klockan va strax innan 11.30 för att siss sedan skulle åka in till staun för att jobba. Men oh va gytt det va! Inga folk va där, förrän vi nästan skulle gå. Det va en tanta som mätte hur varmt det va i vattnet, hon mätte det till 18 grader.. men då måste ja säga att det va bara i knähöjd! Men ändå, jag va i och badade! Skönt skönt!! Mycket svalkande måste jag säga.

Med tanke på rubriken: Nu är det sommar, nu är det sol nu är det koskit i hagen, kom jag på när jag tog cykeln ner till stranden.. Antingen så är det kossor eller hästar som går på den lilla ängen ner till stranden.. Det låg lite torkad gammal skit i krokarna.. Men där behöver man ju inte gå eller cykla :) tyckte att det va ganska passande hehe.

När man kan gå barfota utomhus, då får man minsann lite sommarfeeling.. inte mer än att man går barfota inne men alltså den känlan att gå barfota i grusen, vita sanden och på gräset.. det är så att det pirrar till lite i magen.. Har dessutom hört på radion att det är bra att gå barfota på grus, så gott folk.. gör att! hehe!! Men för sjuttongubbar, se upp för humlor och getingar, mindre skönt att trampa på de små kräken. 

Idag har jag även hunnit med att tvätta min lilla blå racerbil, nu står den i skuggan o ser allmänt nöjd ut. Medan ja stog där och tvättade min lilla buse så cyklade/gick det förbi en massa "badjävlar" och glodde. alltså har de aldrig sett folk tvätta sina bilar eller vad är det frågan om. De stannade även och tog en massa bilder... och nej det va inte bara japaner som hade kameran i högsta hugg, detta va svenska personer. Precis som om man inte ser att de tar "smygkort" hehe. shit va skoj, ibland undrar man varför de tar kort när personen som äger huset/tomten står ute.. hmm inte så att det är lite pinsamt?!

Till middag år vi kycklinggryta, smarre! Och till efterrätt hade ja bestämt mej för att göra något somrigt.. Det blev lite hallontjofräs :) Hur gott och somrigt som helst måste ja säga.. Både mami, papi och jag blev superduper mätta. Och pappas kommentar: Nu  är jag så mätt och det är Emmas fel, bara för det måste jag slänga mej i sängen och vila ögonen några minuter hehe. Sen när man tittade in i sovrummet låg han som en fälld stock med tv-dosan på magen HAHA! Underbart.. Men visst tusan blir man lite tlött efter maten och värmen, det är inte konstigt att man är så tlött på eftermiddagarna/kvällarna. :)

Här kommer det en smarrig bild på min somriga lilla efterrätt...hehe kanske inte ser sådär vidare ut men den va god, jag lovar. Enkel och snabb att göra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0