Livsnjutare

Mmm känner mej lite som en livsnjutare för tillfället :)
Igår lekte jag lite med min supergoa Martina, vi hade en mycket trevlig kväll! Nått som vi verkligen måste göra om hehe. Vi gick nog hem runt kl 01.00 och jag somnade nog runt 03.30 :) Gick och la mej hemma hos syrran eftersom hon inte vill sova ensam. :)  vi 06.00 gick syster yster upp och vid 06.30 klev jag upp för att pysa hem. Kändes hur skönt som helst när ja vaknade, inte ens bakfull. ohhh skönt! När ja väl kom hem plockade ja lite hemma i lyan, packade väskan och slängde in väskan i bilen. Vid lite innan 09.00 körde jag ner till färjan för att åka ut till mami o papi, skönt.. Nere vid färjan mötte jag mormor o morfar som kommit hem från Wien. De hade mycket att berätta om, alltid trevligt att sitta o lyssna på sina nära och kära.

Väl hemma på ön åkte bikinin på och så snattade jag mamis cykel för att ta mej ner till stranden. Det va så skönt att komma ner till stranden! Alldeles ensam och lugnt, helt underbart. Tog för mej på hela stranden kändes det som, slängde ut ett stort påslakan som ja skulle ligga på, av med kläderna och av med skorna, tjohej! Där låg jag och stekte ett par timmar. Sån go känsla fick jag när jag låg där i min ensamhet. Blundande, lyssnade på musik, kunde höra när folk klippte gräsmattan, vågor som rullade in och båtar som körde precis utanför Kastellet. Herre gud va mys, så obeskrivligt härligt! Livsnjutare på hög nivå kände ja mig som där, en rikigt haleluja moment :) tro det eller ej, men jag badade faktiskt idag me! YES i did! Skönt, riktigt svalkande! Nu när det börjar närma sej kvällen har jag börjat märka av min underbara solbränna, mmm! Ser brännan som positiv, pepparkaksbrun är mitt mål efter denna lilla ledighet! Har 2 dagar till att hinna jobba på brännan innan man ska jobba och slita igen :)
Men nu ska ja ge tusan i att tänka på jobbet, nu ska jag faktiskt ta dagarna som de kommer.. Ikväll väntas det grillning tillsammans med mami, papi, siss, farmor och Krister. Smarrigt värre :) Innan har jag sagt att ja skulle gått ut i vassen när ja skulle bada, men nu ger ja tusan i det.. orkar inte bry mej om hur ja ser ut längre, man är den man är. När ja låg där på stranden tittade ja dock ner på vassen och tänkte, shit det är tur ja inte ligger där och ugglar, det kan ju ligg fula fiskar där och lura.. hujeda mej! O dessutom är det inte speciellt behagligt att ligga där o glutta. :) hehe
 

Ligger på stranden "Hajan" som ligger precis bredvid kastellet kan man säga, hur mys som helst.. Vit sand att gå i, knappt nån sjögräs alls och långgrunt, passar mej perfekt! :) Blir nog samma ställe i morgon eller blir det i "päronaviken" som vi säger från ön...

Föresten, nu har Alice kommit hem till mormor och morfar igen efter att ha varit på ett kattpensionat.. whata fuck, katten fyllde nyligen 3 bast... Hon har ju blivit helt knas efter att ha vatt iväg, mammas lilla älskling! Skulle klippa fisens klor idag, hon hade tydligen försökt riva mormor o morfar och dem som hade hand om Alice när de var i Wien. HAHA skrattrentande ju! Min kise som är så snäll, nått måste ju hänt för sån va hon inte innan ska ja tala om, eller jo lite men inte såhär! Hon behöver nog komma hem till mej och få lite gosterapi.. :) Det roliga va att när ja  skulle komma hem till mormor o morfar o hälsa på låg mormor och vilade och bredvid sig hade hon Alice, snacka om att vara helt slut.. Alice hade tydligen ställt sej vid dörrposten och spanat efter mej när hon hörde min röst, hur söt får man va då?! Love her!

Nu har ja minsann inte tid att sitta här o skriva mer, skriver mer i morgon! Hoppas ni haft en lika bra dag som mej.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0