Dagens insats

Japp gjort en fin insats idag :) Efter ja parkerat bilen skulle upp med alla mina grejer och tittade jag ut på bakgården i trappuppgången, där va min hyresvärd & fru och mormor & morfar och höll på att försöka montera ihop en rund bänk och det gick väl lite sisådär.. så jag slängde in mina grejer i lyan och traskade ner dit för att se hur det gick för dem. Fick en massa varma och härliga kramar :) Naaaw! Sen va det bara till att hjälpa till :) va gör man inte liksom...Hjälper så gärna till ett gäng som ser allmänt förvirrade ut i denna värme hehhe :) När allt va klart fick vi givetvis inviga bordet me! Jag satte igång kaffe och te o såg till att det blev lite fika. Det va 30 år sedan mina hyresvärdar satt på bakgården och fikade såhär.. det va på tiden då ju, perfekt! När vi satt där och fikade fick vi även lite besök av småbarn som höll på att tönta sej, men ja kände igen dem så vi pratade lite.. hehe tror att de är supergamla när de går i förskoleklassen hehe.. de va så chokade att ja kände igen dem, har järnkoll på barnen i staun :) hehe skojar!

Sitter och funderar och funderar och funderar på vad jag ska hitta på nu av de resterande timmarna innan jag kryper ner i sängen. Måttligt rastlös... Alla mina nära och kära e bara poff borta.. hmmm. kanske blir en promenix eller gymmet.. orkar inte bara sitta hemma och inte göra någonting..

Förutom att ja e rastlös så är jag nöjd med dagen.. Jobbat och slitit i värmen och gjort dagens insats... va mer kan man begära av mej liksom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0