veckorna går snabbt

Redan v 29!!

jaha denna veckan kommer att bli ganska glassig :) Jobbade igår 10 1/2 timme med ett barn, så vi tog oss en runda till skolan och hälsade på.. så totalt hade vi 4 barn på 3 personal hehhe. rimligt! Efter ja slutat jobba körde ja till Långö för att spela lite beachhvolley tillsammans med lite vänner. Sweet! Efter att ha spelat nån timme körde ja in till stran igen för att hinna packa lite kläder osv, är ju  hhusvakt till morrmor o morfar :) MYSigt värre och väl hemma i huset blev ja mött av min älskade lilla hårboll.. weeeei som ja saknat henne!!! Mitt allt!<3
ja packade upp mina grejer och slängde mej sedan i badkaret och vem skulle inte öppna dörren om inte min  lilla kisemis.. Så hon gick balansgång på badkarskanten, precis som hon gjorde när hon va liten. :) Vi satte oss sen i soffan och gluttade lite på tv och mös.. När det blev dax för att lägga sej hade ja en liten stalker efter mej.. släckte ner hela huset och tassade in i sovrummet och drog täcket över huve, mmm va skönt! Plötsligt hörde man en massa pip o skällande, hmm en kise som försökte snacka. hehe Ja ropade på min lilla buse och då kom hon insmygande till mej i sovrummet. Istället för att ta hela andra delen av dubbelsängen så skulle hon givetvis lägga sej på mej.. mmm närhet is the shit! Där låg hon på mej tills vi båda vaknade vid 7 tiden... slumrade till en stund efter det och vaknade av att telefonen ringde och när man svarade va det ingen där.. hmm tack för väckningen ashole... :)

Runt 9 tiden drog jag till stranden och låg där säkert ensam i 2 timmar, sweet.. Sen kom det typ en mille barnfamiljer.. hehe o vem skulle inte va me o leka med barnen.. hehe hade en släkting som kom ner med sina två så då fick ja snällt bada med de små busfröna :) När klockan blev 13.00 cyklade jag hem, hade aningar om att det skulle bli mat och japp mycket sant.. blev nån hemmagjord pyttipanna med älgkött, potatis o en massa gotte :) perfekt!! Tack underbara farmor för mauten <3

För tillfället sitter jag nu på päronens balkong och steker och njuter av utsikten, underbart.. Nu njuter jag verkligen av ledigheten, det känner ja! Ledig nu till på tisdag nästa vecka, det är min sista vecka på vik :( sen är det bara timmar, så jag hopppas på att de kommer utyttja mej väl framöver :)

Ikväll har jag ingenting planerat, kommer ju givetvis va här ute, men frågan e va man ska hitta på. kanske blir till att tvätta/städa bilen och även cykla till min underbara farfars grav för att se hur han har det. Nu ska ja fortsätta njuta här, har hört att det ska bli halvdant väder resten av veckan :) perfekt när pappa o ja ska ut på havet o bara få va.. hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0