Ett dopp tillsammans med "badklubben"

Det är såhär.. Badklubben har funnits ända sen man va liten, redan då va vi med och badade tillsammans med samtliga damer.. Badklubben startade alltså min farmor och den klubben är hur hemlig som helst hehe! 4 damer som är alltifrån 65 och uppåt möts upp här ute på aspö och cyklar gemensamt till en badplats. badplatsen ska helst vara fri ifrån folk, lätt när det e sommar tss ;) Vilka sköningar! Idag trotsade vi vädret och möttes upp i en korsning och rullade ner för en backe och ner till bryggan.. Där va jag snabb i, inledde med den fetaste kanonkulan ever, efter mej kom sedan damerna en efter en ner för stegen och slängde sej handlöst ut.. Med sej hade dem en "snabel" (alltså ett skumrör) som man kunde flyta på och ha allmänt kul med. Tror inte ni hade kunnat hålla er för skratt om ni hade sett detta gäng alltså, sjukt roligt! Ser man inte dem så hör man dem iallafall. hehe beter sej som vilket fjortisgäng som helst..  Som belöning att man hoppade i fick vi idag en chokladbit och bubbelvatten! HAHA ja jössös... Jag kan säga att jag ångrar inte en sekund att jag följde med mina gobitar, satt nästan hemma och somnade.. trött får ja minsann vara, gick ju för tusan upp 05.15 idag :) för tillfället sitter jag nu hemma hos mami och papi och myser lite.. Har fått på mej lite mjukiskläder och ett skönt täcke runt om mej. Snart kommer mami hem från jobbet och då blir det förhoppningsvis lite kvällsmat och en varm och go kopp kaffelaffe :)

Imorgon hoppas jag på bättre väder :) Då kommer det bli ännu mera bad, hoppas verkligen inte att det kommit in fler alger.. tro det eller ej, men de börjar minsann komma in alger! bläk! så folk där ute, för guds skull svälj inte vattnet eller nått, det är inge bra alltså :) Nu ringde en utav mina underbara badkompisar (farmor) och ville att ja skulle springa över på en kopp K, why not! C ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0