22 december

Idag har jag varit ledig! Tog mig lite sovmorgon :) Kände mej som en kratta när ja vaknade, nackspärr och rosslig :( Kanske kunde blivit en bättre morgon... När ja väl steg upp började jag med att packa ihop alla grejer som jag skulle ha med mig ut till Aspö under julen... En väska med kläder, då snackar vi välpackad väska haha... och en kasse med julklappar att hysta in i bilen :) Tog även och vattnade granen, blommorna och slängde alla sopor jag kunde hitta i lägenheten, så nu är jag inställd på att stanna här ett tag :) Körde en runda med bilen, köpte även blommor till farfars grav, han ska ju me få lite julafint! Allt för min älskade "granpa" Fick bli röda tulpaner och en bukett som skulle ligga ner vid graven.. puss puss på dej farfar!!!!! Saknar dej sååå! Saknar min älskade tomte som alltid brukade dyka upp inne hos farmor varje jul ;) sötelök :) <3 Hjälpte farmor att klä granen idag, ho ho ho! Farmor kom med ett par renhorn till mig som jag skulle ha på huve, sjukt snygg kände jag mig! hehe :) Dårarnas paradis! Märkte att tomten redan kommit och lämnat ett par paket under granen här hemma på Aspö ;) Jag har inte tittat alls under granen, lovar ;) Eller!? kan säga att när alla paket väl kommit in under granen kommer ni få en chock... man kan tror att det finns paket till hela släkten, men det är bara de närmsta :) Älskar man julen så gör man :) Säger stackars lilla tomten som ska läsa upp alla paket (jag med andra ord), va ju tomte även förra året... tyckte ja gjorde mycket bra ifrån mig.. säkert därför ja ska va tomte igen... tyckte annars att den som va naturligt runt om magen kunde vatt tomte, men nej nej! :) 2 tomtar hade underlättat?! *himlar med ögonen o lägger huve på sne* Kommer lägga ut bilder på alla paket later, ni kommer förstå att stackars tomten e lagom svimmfärdig efter hehe ;)

  

Nu ska mami och jag ta oss en promenix till en gammal kollega och fika, trevligt :) Vi ska byta paket med varandra och snacka i massor. Hoppas ni haft en toppendag, för det har ja haft. Puss o kramisar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0