En stund av stillhet!

Idag har det varit allt ifrån att göra egen julkorv, vilket inte jag var så delaktig i eftersom ja tyckte det såg allmänt sliskigt ut och att det redan va 4 pers i köket, behöver liksom inte förvärra stöket :) Så jag passade på att se allmänt "söt" ut i de hemska renhornen, skötte musiken gjorde jag faktiskt me! haha! När de sliskiga korvarna va klara käkade vi lite maut innan siss och jag drog ner till dem för att hmm ta det lugnt... lugnt!? Vi städade hela huset!! OMG! Men fint blev det iallafall...Gäller att va snäll in i det sista, i hopp om vatt få eventuellt en extra julklapp hehe :)  

Att hitta stillhet i denna julstressen som är just nu, är inte helt omöjligt. Jag var nere hos mormor och morfar och fikade i eftermiddags, då frågade mormor om inte jag ville följa med till kyrkan och lyssna på julsång och julspel. Jag kunde inte bara tacka nej, alltid lika mysigt att umgås med de närmsta så jag tackade faktiskt ja till att följa med. Kommer knappt ihåg när jag var i kyrkan sist... Kan säga att efter att ha klivit in i kyrkan blev det till att komma in i en "bubbla" av lugn och ro. Jag tände ett ljus för dem som inte fanns hos oss idag, de som jag verkligen älskade med hela mitt hjärta. Önskar att de kunde vatt med oss och firat som vi alltid gjort! <3




Kantorn spelade på harpa, orgel och sjöng en massa vackra melodier. Shit va fräckt, fatta... Det måste va hur svårt som helst att spela harpa, kan säga att jag hade nog trasslat in mej bland alla strängar. När musiken började, började även alla mina tankar snurra runt i huve. Kändes som man satt på govlet när man var liten och drog igång en speldosa som spelade för en, remember!? fränt va det iallafall! Där satt vi och blev underhållna i ca 35 minuter innan vi begav oss hemåt igen.

Idag vill jag även passa på att gratta min gobit Martina som faktiskt fyller år.. Hippa hipp hurra för Martinis idag! Överraskade henne med ett sms mitt i natten, typiskt mej ;)

Nu ska jag faktiskt ta och hjälpa till med alla förberedelser inför morgondagen, kanske ta en godisbit eller två me :) Blir läggdax tidigt ikväll, känner ja min kära farmor rätt så kommer hon att väcka oss alla vid 07.00 då det blir frulle.. så ja ska va väl förberedd att kliva upp 30 min innan så man hinner göra sej iordning.. annars blir det jamisen som fortfarande är på och kudden kvar i ansiktet hehe.. Hoppas att er dag har varit kanon.. Massa värme och kärlek till er <3 puss o gull :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0