Sailet

God morgon!

Vaknade precis efter att mobilen har plingat till minst 2 gånger, så ja orkade inte ligga kvar o löka :) Just nu sitter ja som ett spöke i soffan och kollar på tv. Ikväll ska Martinis och jag ha lite trevligt, underbart :) 

Sailet har börjat me, tycker nog inte det ser ut att va så mycket att hurra för... knas! Bara för att de stängt av borta vid länstyrelsens nya lokaler, suck! Ett stort suck! Känns som det bara är karuseller på den sidan.. Men får helt klart ta och undersöka detta bättre under Sailetdagarna. Känns som varje sail blir till ett fiasko, mindre o mindre saker för varje år... Snart kan man nog inte redigt kalla det för ett Sail, det ligger ju förtusan inga båtar nere vid hamnen, tsss jo förutom alla småbåtar med folk som dricker i och kustbevakningens bamsebåt.. Förr kunde man verkligen kalla det för Sail, det va fina båtar som va ute o körde runt. Tänk att minnen kan leva kvar sen man va liten :) Hittade en massa bilder från Sail förr, vilken skillnad! Förutom att hela tiden jämföra dåtida Sail och nutida, ska Elin, Ida och jag på en runda på lördag och se vad de har att erbjuda. Vi ska va barnvakter till en liten  fisunge på 1/2 år :) hehe!

Undra om jag inte ska städa lite idag och dona lite, känns som jag behöver det :) Har ingenting speciellt planerat idag förutom min lilla date med Martina ikväll efter hon har slutat jobba för dagen. Nähe, om jag kanske ska ta o käka lite frulle kanske ?! Japp! Kommer nog skriva mer om sail och annat framöver.. Nu ska ja kolla klart på Smallville som ja kollade på tidigare :) Lökigt I know hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0