två nattgäster

Ja inatt fick jag två nattgäster!

Hade precis krypit ner i sängen och då va nog klockan 23.15 eller nått.. 23.30 ringer min underbara syster yster. "Hej Emma! va gör du? sover du? Du... den sista färjeturen gick inte, vi hade tittat fel på tabelle" mmm great tänkte jag då!.. Upp och hoppa med mej.. bädda rent till min kära syster yster och Martin... själv intog jag soffan :) Vill alltid att mina "gäster" ska ha det bra när de bor hos mej :) Och eftersom vi känner Martin så e han uppe innan tuppen helst och idag va det inga undantag.. 05.30 klev dem upp och skulle me färjan som gick 06.00, det är ju tur man bor nära färjan hehe. Efter mina nattgäster hade gått tänkte jag att ja skulle ge ett försök till att somna om igen.. lögn i h*vete.. Där låg jag i sängen och snurrade och tittade.. sen plingade det i mobilen och hej o hå..

Nu sitter ja klarvaken, håret åt alla håll, ögonen e lite lätt öppna :) Underbar fredagmorgon! Funderar på vad som ska hända idag.. Städningen som aldrig blev av måste ja ju göra, borde tvätta, borde träna.. tusan det är egentligen alltid en massa Måsten!! Ni känner igen det eller hur?! För man vet att det inte är någon/några andra som kommer att göra det åt en.. Jaaa det får helt enkelt bli en städdag, det har ja bestämt just nu.. Vädret e ju inte heller så himla upplyftande precis, så pass på att stanna inne idag o göra lite sysslor.. Man behöver ju inte göra alla Måsten idag kanske, för då slutar det väl med att jag ligger som en dö padda i soffan och inte orkar göra mycket mer :)

Nähe mina damer och herrar, det är väl bara till att sätta igång så man får allt överstökat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0