Kvalitetstid med sina föräldrar

Japp på jobbet bestämde jag mig faktiskt för att ja skulle ta första bästa färjan hem för att umgås med mina underbara föräldrar! Alltid lika mysigt att komma hem :) Mami och jag gick en liten promenix medan papi pratade i telefon, gick i en liten skogdunge och på den vägen hittade vi svamp! Mys! Det blev 2 fjällskivlingar bland annat, stora som dasslock.. inte att leka med! :) De ligger nu och på en stekplåt och fräser till lite granna, får bli till att lägga på kvällsmackan. Tror ja kommer överleva natten efter denna lilla festmåltid hehe. Även en kantarell stor som min handflata blir ju smarre att steka till.. (tror tusan kantarellen är uppväxt på anabola, den e inte att leka med ):) ohh va gott det är! Undra om vi inte ska gå i skogen i morgon och leta efter lite mer lömska svampar som man kan frysa in, för det finns ju gott om det i trollskogarna på ön. Morfar äger ju myket marker så det är väl ingen tvekan om att plocka svamp i morgon..

 

Imorgon är det även "kulturrundan" på Aspö, så gott folk åk ut här imorgon och ta er en titt på alla duktiga hantverkare osv som ställer ut sina grejer. Mycket fina saker.. Plingplingtåget går även på ön, om ni nu är trötta i era små ben. Ja ska nog ta mej en tur runt iaf :)

Sitter här vid köksbordet och funderar, tittar ut genom fönstrena och konstaterar att det e sjukt mörkt ute nu.. Snacka om att det har börjat vända.. det e fan snart höst! Hehe iofs är det inte fel på hösten heller när man tänker efter.. tänk er själva.. visst det är mörkt.. men.. tända lite ljus, kolla film.. u know! Inte fel det heller.. Men vi får tacka och ta emot den varma solstrålarna som e kvar innan höstvädret drar igång. :)

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0