7 år sedan nu

Idag är det exakt 7 år sedan min underbara farfar gick bort i cancer.. Dumma sjukdom!!!

Va hos hans grav igår med en bunte rosor, vattnade och tänkte extra mycket på honom. Blir lika tagen varje gång jag är och hälsar på hans grav.. Allt känns precis som igår, tiden har bara flugit iväg. 7 år! fattar inte detta...
Många minnen lever fortfarande kvar som man kan skratta till :) Underbaraste farfar!<3 Minnen som har satt sej är bland annat då vi fick åka flakamoppe på gräsmattan och farmor till att gala på trappan och vi vänder oss om mot farfar, då sitter han o asgarvar på flakamoppen hehehe  :) Andra minnen är: När pappa, farfar o en annan släkting spelar golf på tomten och det kör förbi en bil... Då hör man nån av dem skrika Fore! och alla slänger sej ner på gräsmattan bakom muren o fnissar :) När vi för första gången fick åka med hans båt som puttrade så roligt när man körde.. *duff duff duff*:) Det va alltid så mysigt att vara nära farfar, denna människa hade världens goaste humor, skratt, nys, hela farfar va fantastisk! Alltså måste berätta en rolig sak till.. Varje vecka spelade vi bingolotto med farmor och farfar och när bingot va slut kom farfar innanför dörren i ensast kallingar :) Så stog han alltid och spände sej (gammal brandman/fiskare) innan vi fick vår godnattkram hehe, vilken biff han va min farfar :) Synd att han inte fick leva längre! Han skulle blivit 82 år och det är ingen ålder på en hurtig man. Vill bara komma ihåg de fina minnena  av farfar, men ibland dyker de sorgliga minnerna upp från sjukhuset och allt som hände innan dess :( Pain!

Älskar dej farfar och har alltid gjort och kommer alltid att göra, du finns hos mej hela tiden, bor i mitt hjärta dag in och dag ut, år efter år. Har fortfarande ditt halsband på mig som jag fick när jag va liten (Fatih, Hope & Love) tillsammans med pappas smycke som ska önska mig lycka till här i livet..Har alltid det halsbandet på mig! 

Önskar ibland att jag hade kunnat göra nått för att du hade fått stanna hos oss, men vissa saker går inte att få stop på hur mycket man än kämpar för det :(  Känns som man har dej nära men ändå inte! Papi och jag pratade om dej igår.. Den dagen jag föddes sa du: "Vad ska det bli av denna lilla?" (1600gram) men här är jag farfar :) Här är jag! :)

Önskar att jag hade velat ge dej ett par år till, ett par kramar, pussar o en massa glädje och upplevelser till...

<3 Farfar <3 Karl Månsson R.I.P  Love you !!!!!!!!!!!

 


Kommentarer
Postat av: Martina

Åh va fint du har skrivit Emma. Din farfar är med all säkerhet stolt över dig :)

2011-08-12 @ 14:24:20
URL: http://martinaostsjo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas ja me! Han var o är mitt allt

2011-08-14 @ 19:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0