Påskfest på jobbet och lite annat...

Idag har det varit påskfest på jobbet, ungarna va sååå sjukt söta! Vissa kom utklädda till påskkärringar och påskgubbar. hehe höll på att smälta när jag såg dem allihop. Jag hade givetvis me glätt ut mej lite, men inte som de små söta rackarna. Jag hade gul tröja, fjädrar i örhängena, fjädrar i mitt halsband och en sharlett på huve. :)
På förmiddagen fick barnen måla varsitt kokt ägg för att sedan ha äggrace med det...äggracet va en enkel match, alla barn va vinnare :) Priset blev en liten bit rulltårta och det slank ner på några sekunder. Vi lekte lite och avslutade med lite gymnastik innan lunchen. Till lunch fick vi påskbuffé, gotte.. det va allt ifrån omelett, köttbullar, prinskorvar, potatis, dressing, grönsaker m.m. Gotte! Detta va lite av mina timmar från jobbet hehe.

Ikväll kommer jag få besök av farmor, mormor och morfar hehe de skulle tydligen på nått möte inne i stan, så det blir en snabbträff med dem. Saknat dem som bara den, tur man ska ut under påsken o hälsa på o gosa med dom. Älskar att umgås med mina nära o kära....

Varför ska det vara så svårt att komma på nått att käka egentligen. Man käkar på jobbet typ kl 07.00, då är det frulle, kl 11.00 är det lunch och kl 14 är det mellis.. Men vad händer sen? Nångång måste man väl ändå käka? Slut på matfantasi.. eller slut och slut är de kanske inte, men inte redigt motiverad till att ställa mej o laga mat det första man gör när man kommer hem efter jobbet.. Får klura på detta :) mat måste man ha i magen annars blir man ju tusan ett gnällmonster. Med tanke på monster.. hehe hittade en bok på jobbet som handlade om monster, det fanns bland annat.. glassmonster, glassmonster, pussmonster, sprattelmonster, krammonster, blygismonster m.m. jag kan säga att jag känner igen mej i alla monster.. hehe sen kan man säkert komma på egna monster men shit.. skrattade som tusan på jobbet när jag såg boken.. hehe I slutet av boken finns en spegel och så frågar man barnen vad är detta för monster?! Fatta va de skrattar, samtidigt som det inte är särskillt schyst att säga att barn är monster.. (men ibland är dem det) :) men oftast är de helt underbara <3 

Nähe nu ska jag ta och plocka undan här lite i hemmet innan ja får besök.. 

                                                             Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0