Osar bränt

hehe det är ingenting allvarligt som har hänt, med tanke på rubriken.. andas :)
Slutade kl 13.00 idag, fy tusan va skönt en dag som denna måste ja säga.. Plockade upp min lilla syster yster och tog med henne home. Vi öppnade fönstret i köket, drog fram två stolar och slängde upp benen och stekte! Där kommer rubriken in, det osar bränt! hehe bränt fläsk :) När siss och jag väl satt där o stekte, satt vi o kacklade om hur vi skulle fira oss och det vi kom fram till var bla att vi skulle va på aspö, lekar, mat osv som vi skulle ha. hehe fy tusan va skönt det va alltså, helt vindstilla va det me + en god kaffelaffe... mmmmmums! När siss gick flyttade jag stolen in till vardagsrummer och öppnade även där en ruta o stekte...ohh vilken toppendag! Även på jobbet hade jag hur skönt som helst, tog en kaffe ute på gården när jag unnade mig en "microrast". Tydligen ska det bli kanonväder resten av veckan, då vet ni att det kommer osa bränt igen på Alamedan. Gäller att inte va blekast i staun, så ja jobbar hårt...

Vad händer till påsken?? jo, till påsken ska vi ut till mormor o morfar, där resten av släkten kommer att vara. :) Då blir det maut och mys! Annars har jag ingenting speciellt planerat.. Har ju långledigt!! ledig fre, lör, sön och mån, jippi! Tror faktiskt att jag ska försöka unna mej en fet sovmorgon nån dag, om jag nu kan.. det är ju sjukligt ljust på morgonen... :) får kanske skaffa mej nått att ha för ögonen, sjukt snyggt inte sant?! MOAHAHA

Imorgon ska vi ha påskfest på förskolan, hur mys är inte det?! Det kommer bland annat bli äggrace, äggmålning och smarrig mat. Ja jössös vilket bra jobb man har alltså! Wiho!

Jössös amalia, nu känner jag hur tröttheten kommer över mig.. nu blev ja jävligt trött... tittade precis på klockan, hmm hallå klockan är bara snart kvart i 9!! Det är inte sant! Ibland önskar man att tiden går snabbare vissa dagar, men idag har tiden verkligen gått hur sakta som helst! Både bra och dåligt må ja säga. :)

Måste erkänna en sak.. Jag har faktiskt varit på glassiären IGEN... Helt otroligt, vart går gränsen?! Fläskigt värre.. det va ju inte många dagar sen ja va där liksom... näää fy.. *Fniss*.. Gotte! Njöt som tusan, tills min våffla (strut) gick sönder, då ja gick vänta min glass upp o ner i en jävla bägare... grrr. Men den va precis lika god som innan, men visst är det sjukt irriterande?! Det blir ju kladdigt som helst, tur man tog en dusch efteråt :) Nu är man ren o fin igen :) Blev en rykande dusch, mmmm man blir så avslappnad efteråt kan jag tycka. Håller tummarna på att jag somnar snabbt istället för att ligga där och fundera på saker och ting. :) Just nu känner jag att ja kommer somna utan några problem, solen och jobbet har gjort sina grejer.. behöver jag säga mer?

Nú ska ja slappa... skriver mer i morgon efter alla festligheter :)

                                                               Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0