Heldag på aspö och övernattning

Idag åkte jag ut till mina underbara föräldrar för att hjälpa dem med lite grejer, meningen va att jag skulle hugga tag i mina vinterdäck. Så blev inte fallet, däcken ville pappa ta hand om med en maskin så det slapp jag. Istället tog mamma och jag oss en härlig långpromenix runt ön, 1 mil med ett litet stopp vid farfars grav, där vi vattnade och spanade läget. Efter stoppet blev det till att promenixa den resterande biten, typ 5 km kvar. :) Kändes helt underbart när vi hade gått färdigt rundan. Trodde ja skulle dö av värmeslag, mami och jag trodde att det skulle vara kallt så vi tog med oss en tjocktröja, men den hade vi kunnat lämna hemma. Solen stekte precis som om vi va ute på en öken eller nått hehehe, så solbrända har vi iallafall blivit. När vi som sagt kommit hem igen va maten precis färdig, farmor hade lagat porterstek, potatis och gelé. Blev supermätt! Efter mauten blev det till att arbeta lite, gick lös på balkongen :) Började skrubba och gno så att balkongen skulle bli ren, fick ett par goa kommentarer från folk som gick på gatan hehe bara till att skratta och fokusera på det ja gjorde.. Får se det positiva i det hela, träning.. det är träning!! Känner mej redigt nöjd med denna dagen alltså... tränat hela tiden och samtidigt ha roligt med nära och kära. Cyklade för det första till ön, istället för att ta bilen, promenixen och tvättandet av balkongen.. Fy tusan va bra jag är alltså.. kommer jag inte ha träningsvärk i morgon så måste ja ha misslyckats med nått helt klart.. men känner redan nu hur seg man är i kroppen.

Efter allt slit tog jag mej ett varmt och gott bad i bubbelbadet här hemma, mmm skönt. Va så längesen ja låg i ett bubbelbadkar och njöt.. Rykande hett, kom upp som en kräfta.. kan ha med att man va solbränd och kokt av vattnet.. Låg där i badet och studerade mina tånaglar, fyfan som de såg ut.. hade målat de mörkblåa här om dagen för att vara lite somrig sådär, det är liksom inte så ofta jag målar dem.. men tusan som de såg ut efter en sånhär slitsam dag :) What ever, det får se ut som det gör orkar inte ha allt perfekt. :)

Om en stund blir det god kvällmat, blir grillade karéskivor som blivit honungsmarinerade och till detta blir det även ananas, sallad och en god kall dressing.. smaskens! Efter kvällsmaten ska jag inte göra något speciellt ansträngande, bara slappa. Tror faktiskt att jag kommer somna tidigt ikväll, kommer nog somna riktigt gott me :)

Imorgon kommer min lilla syster yster hit och ska mysa <3
 Det är så skönt att ta dagarna som de kommer och absolut inte behöver planera någonting.. Minisemester känns det som :) 


Hoppas ni me har haft en fantastisk dag! 
                                                                Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0