feeling...

Idag har det vatt en helt underbar dag, trots att det vatt storm ute. Vatt ute med ungarna både på förmiddagen och eftermiddagen. Tog med mej 3 barn till skogen som ligger intill förskolan för att kolla runt lite om våren har kommit. Jajamen vi hittade jättemånga blåsippor, naaw fatta vad vackert. Vi tog faktiskt med oss ett par stycken och satte det i en liten vas. Fick en liten lugn feeling där ett par minuter tillsammans med ungarna. Nästan så jag skulle viljat sätta mej ner där ett tag o solat med en kaffelaffe i handen o gett ungarna lite saft. mys..

Jag va ju så himla chokladsugen för nån dag sen, nu har jag gjort nått åt detta.. Skulle upp och hämta ut ett paket på Åhléns och då passade jag på att köpta lite gotte. Naturgodis, mums.. Lite jordgubbar och nötter med choklad över, smaskens! Bara en hetande ryk kaffe som skulle vatt i handen på mig me :) hehe ja o kaffe det är liksom.. mm ett måste :) kaffekärringen, så tänker ni hehe eller hur. Men om man tycker om kaffe så gör man.

Ikväll ska jag köra ut till idrottshallen, stoffe ska spela innebandy :) Spännande. Ska försöka träna lite i helgen jag me, kan inte ligga på latsidan nu...

Hoppas min lugna feeling lever kvar länge, allt blev helt plötsligt så kontrollerat och härligt. Kan va solen som lyckats ta sej fram, veckans jobbigheter är snart över och att helgen kommer smygandes.. mmm underbart.

Ibland är det sjukt roligt att lyssna på barn när de snackar med varandra. :) Kolla bara in denna underbara dialog mellan 2 barn.

Flickan: Titta, Titta på min stövlar de är nya, visst är dom fina!
Pojken står och tittar en stund på stövarna och utbrister sedan:Nej, det är dom inte, dom är underbara.
Flickan: Ja, det är dom, underbara är dom. Så stapplar hon iväg och skiner upp som en sol.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0