Ett par sköna dagar...

Änsålänge har påskledigheten varit helt fantastisk.

Igår var vi hos Hilla och Johan och hade hur trevligt som helst, blev mycket skratt och håll igång :) Grill, mys, kubb, dans och sång, roligare kan man nog inte ha. :) Så underbart att sitta på altanen med solen som skiner på en och en härligt god drink o cider bredvid sej. mmm!

Idag har vi varit ute hos mormor och morfar och käkar lite påskmiddag, hmm lite och lite.. tror ja lyckats gå upp ett par kg.. mättare människa får man nog leta efter. De bjöd på en kall laxpaj som va helt underbart god, sallad, kex med olika ostar... vin/öl/påskmust... mumma.. till varmrätt blev det rotfruktsgratäng/potatisgratäng m.m och till efterrätt blev det nån chokladkaka. Fattar ni hur mätt man är nu då? Det va en jävla tur att det va bilen som rullade mej hem så att det inte va jag... hmm :) på detta kalas va mormor, morfar, farmor, krister, lena, anders, andreas, dennis, ida, jag, stoffe, mamma och pappa.. fullt bord! Fick tuppjuck på min yngsta kusin som är 13, såååå fjortis och löjlig.. ja jössös! Varför ska dagens ungdomar vara så kaxiga?!

I morgon ska jag ut till ön igen, ska göra mina vinterdäck iordning.. här ska det borstas och målas typ :) kanske tar en paus och sätter mej i solen och njuter me. Tycker minsann att ja börjat få lite färg, skulle dock vilja ha det jämt över hela kroppen och inte bara överkroppen :) hehe

Måste bara berätta en ganska skojsig sak, när ja gick på aspöskolan hade vi varje år en påsktävling om vem som var bäst utklädd.. vem tror ni vann år efter år? hehe jo jag, frågan är varför vann jag? jo bild kommer läggas upp när nedan :) Va ett år utklädd till kanin, min farmor sydde en kanindräkt. fyfan va snyggt, hemmagjort liksom...
Hittade kanindräkten idag när man va hemma hos päronen, tror ni det kliade i fingrarna då? svar ja.. kunde inte låta bli, så jag hoppade i kanindräkten. Bara en aning tightare än för ett par år sedan, men allt klär en skönhet, är det inte så?


 Som sagt bara en aning tightare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0