En helg ute på ungskär

Ja jössös va helgen flög iväg!

På fredagen åkte vi ut allihop för att dona med martin och idas stuga. Resan dit blev lite blöt om man får säga så, blåste ganska bra på havet.. Men det gjorde inte mej nått för att ja va en utav dom som va torrast hehe, jag låg längst fram bland all packning och asgarvade åt de som blev blöta :) Underbart! Väl framme tog vi med oss all packning och bar upp det till stugan, skönt att komma in i värmen! Vi plockade fram grillen och grillade smala korvar till mej och tjocka och kryddiga korvar till de andra. :) Blev lite gott och dricka me såklart. Killarna festade till det lite sedan där på kvällstimmarna och somnade som stockar sen, medan ida och jag låg och kollade på black hawk down, så bra film!!

På lördagmorgonen vaknade jag nog runt 7 tiden om inte lite innan till och med. Blev till att klä på sej arbetakläderna, göra frulle och sedan ladda upp inför målningen! Kladdigt blev det minsann, men stugan blev så fin så fin :) Medan siss och jag målade byggde Martin och Stoffe på altanen, hej va det går :) hehehe
Till middag åt vi skinkstek och potatis med nån smarrig sås, mätt som tusan blev man. På kvällen sen blev det fest igen, varav att jag och siss tog det lite lugnare än vad vissa andra gjorde.. och det visade sej senare tsss.

På söndagen fick vi besök av "Sudden" som är en 22-årig katt som höll oss sällskap vid byggande, solandet och slappandet mohhahaa. Ida och jag planterade lite grann, det blev blåklint, dill och gräslök.. ska bli spännande o se ifall det tar sej.. Senare på eftermiddagen åkte vi home med snabbisbåten moaha och jag låg på mitt favviställe och även denna gången visade det sig vara ett sjutusans bra ställe att ligga på, fick knappt en dropp på mej :)
I bilen hem somnade killarna som stockar i baksätet, ja jössös.. tusselago på dom! Gick o la oss ganska tidigt igår för att jag skulle orka upp idag för att jobba.. Nu har jag sammanfattat helgen lite snabbt, hade kunnat skriva mer men det hinner jag tyvärr inte. Här kommer lite bilder....

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0