Va snopen jag blev ...

Idag fikade vi med mormor och morfar hemma hos Ida och Martins lägenhet, vilket var väldigt trevligt. det blev kaffe, baguett och kakor.. mumsfilibabba..

Nu sitter man hemma hos pappa medans mamma jobbar. Jag måste säga att jag blev minsann lite snopen när jag, ida, pappa och pappas kompis elis satt och fikade, då åke kom innanför dörren. Jag hade precis hällt upp kaffe till samtliga vid bordet utan åkes kopp.. Medans jag plockade fram den största koppen som fanns i detta hus passade åke på att ta min kaffekopp som ja precis hade börjat smutta på. Jag satte mig på stolen och bara såg i slowmotion att min kopp förflyttades till andra sidan bordet. Alla glodde hysteriskt på varandra.. Ida tittade på Elis, Jag tittade på Ida och snabbt på Elis och pappa.. Och åke ja,. han märkte minsann inte att koppen var använd eller nått.. då Elis plötsligt säger.."Men Åke ska du verkligen ta Emmas kaffe?!" Ida tittade på mig och då insåg jag att det var kört.. där sitter vi alla och garvar åt Åke.. jag sitter och håller för munnen för att ikke gapa som en idiot.. Drack upp mitt kaffe väldigt snabbt och sprang ut för att skratta och prata av mig med bland annat min Martin hehe :) Alltså detta borde ju spelats in, allas miner då koppen förflyttade sig.. HAHAHAHAHAHAHA Och den eviga tystnaden innan nått hände.. :) Snopet snopet måste ja säga!!!

Efter denna lilla insidenten gick Ida och jag bort till farmors tomt och räffsade upp alla päron som rasat ner till marken, samtidigt som lilla Alice kutade omkring för att jaga allt hon såg.

Föresten så åker jag och martin och ett gäng till Göteborg i morron men bara under dagen.. Skojsigt som tusan! Men kommer bli en tidigt morron, men va gör man inte:) Är fett sugen på att vinna ett stort gosedjur på Liseberg. Men hur stor är chansen att man gör det ?! Åker till stan lite senare ikväll, vill gärna träffa mams lite me innan man åker.

Här har vi en galen nyblonderad syrra... I love you just the way you are!

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0