De första dagarna...

Idag är et andra dagen man är i skolan efter sommarlovet, spännande och samtidigt ovant om man nu kan säga så. Ska börja vänja mig att komma in i rutinerna igen. Att kliva upp 5.15 på morronen och kolla ut genom rutan och se att det regnar är ingen hit! Hr bara en lektion på hela dagen så att hmmm va riktigt nära att ja stannade kvar...
Lyssna på detta.. man går upp kl 5.15 och bussen går 6.15 från stationen.. är framme i kalmar vid 7.40 börjar föreläsningen vid 8.30... som håller på till kl 10.00 och bussen går hem vid 12.15.. Hmm lagom skoj med tiderna! Bara en lektion och man utsätter sig för att gå upp tidigt... grejen e den att papprerna till föreläsningen ligger ute på nätet så man skulle liak väl kunna läsa igenom föreläsningen hemma vid sin dator.. Uppmuntrande såhär på en onsdagmorron! Naj!
men nu sitter jag är på bibblan i kalmar och kollar på klockan och skriver av mig lite skit som vanligt. Känns som om det kommer bli en hel del skrivande nu förtiden, så här kommer det minsann komma uppdateringar...

Igår var det ju första dagen på skolan och det va ju intressant eller?! hmm verkligen inte.. elle jo på nått sätt att träffa sina nya klasskompisar som man ska gå med i en termin. upp lika tidigt som idag... intro började vid 8.30 som håller på till kl 9.15.. hmmmm grrr behöver jag säga mer eller förstår ni vad som kommer efter föreläsningen?! ok ja ska avslöja. HÅLTIMME till kl 13.00 och efter där va det bara en masssa ordbajsande från nårra lekar som vi hade hela eftermiddagen.. Inte för att nån förstod sig på lekarna till en början men ja tappade suget efter 10 min eller nått..Leken gick ut på att man skulle kunna uppleva kulturkrockar, genom att dela klassen i 2 olika klassrum och där skulle man inte berätta vad leken gick ut på... utan det skulle man ta reda på i gruppen... Rafa rafa elle vad den J*la leken hette.. lek inte den.. ok?! Roligare kan man ju ha.. men det är en bra lek för att förstå hur folk upplever krockarna mellan kulturerna och missförstånd som sker osv.. bla bla bla..
 

Så sammanfattat av de två dagarna så har det varit intensivt och oerhör segt! O lycka med tiden har man ju då inte har ja insett. När man har kommit hem från skolan har man varit sjukt tlött så man knappt orkat med nått annat eller nån annan mer än sig själv. Men igår gick jag hem till Martin och kollade på en skräckis och tyckte synd om hans lilla axel me som inte mår så riktigt bra. Naaw;)
Ser fram emot min lilla sovmorrron i morron. börjar kl 10.00! woho men får ändå gå upp vid 7 för att ta bussen vid 8.05.. men timmarna mellan typ 5-7 är oerhört värdefulla. Tycker jag har sovit taskigt nu ett tag, men det är nog så innan man vänjer sig igen.... Nu har ja skrivit en uppsats känns det som.. mer uppdateringar kommer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0