härlig helg i småland

I lördags åkte  vill sävsjö, Öppna SM.
well resan va ju fett dryg som vanligt, lätt illamående på morronen.. väl framme på tävlingen gick vi igenom alla kontrollet som fanns och det var ju inga problem... Kände sig lite stressad, bara 1 timme o skjuta på.. hmm..
När tävlingen väl startade skjöt jag in mig på  8 skott eller nått innan jag började grundomgången. Allting kändes så lugnt och jag bara pangade på men ändå va det nått som kändes knas.. Känslan fanns men skotten.. ?! nja.. mmm vet inte riktigt vad jag ska säga...
skjöt på ungefär 50 minuter, vilket är lagom så hinner man andas ut lite efter :)

Efter tävlingen gick syrran och jag o handlade lite färdkorst till skogen :) Sedan kördes vi till tågstationen och det var minsann en rolig upplevelse.. Ida på stationen liksom!! här kommer lite kommentarer på stationen/tåget...

Ida: Emma nu kommer tåget,, ehhh va fan emma ser du det ser ut som ett kreaturtåg?!
Jag: Men ida skärp dej det kallas narzizttåget!
Ida: va säger du???
Jag: Ja...
Ida: Jaha då åker vi dirre till slakten.. fan!
Jag: jajamen... andas ida andas
Ida: Emma.. Det ser ju fan ut som en buss här inne, kolla..
Jag: har du åkt tåg innan Ida?
Ida: ja men detta var ju nått utöver det vanliga måste jag säga...
Ida: visst låter det som en buss när den pyser så? Emma lyssnar du på mej.. lyssna nu!
Jag: suckar ..

Tåggubben: Biljetter tack.. Är det du som har hand om biljetterna och kollar på mig..
Jag: japp varsågod..
Tåggubben(kollar på Ida) frågar: Vågar du lita på henne och kollar på mig!
Ida: jaa jo det måste jag nog.. *skrattar*

Väl framme i Älmhult möter mamma och farmor oss på stationen.. Farmor har kameran i högsta hugg och börjar fota oss, precis som om vi vatt borta i 1000 år hehehe :) hemma hos farmor blev det sedan kalas eftersom hon fyllt år:) spännande, inte konstigt att man gått upp i vikt?! hehe

Här kommer lite sköna bilder från Ikea, Älmhult och lite smått o gott
            He he man kan säga att hemma hos krister finns det en massa läskiga djur, allt ifrån minkar, vildsvin, rävar och en massa... shit ni kan tänka er när man går upp mitt i natten och kissa... och inte vill att nån ska titta på en... här är det omöjligt.. hehe!! alltid nån som ser!! :)

Föresten nu när man kommit hem och lugnat ner sig efter tävlingen och resan till älmhult.. har man fått reda på att vi vann SM guld i laget hehe samt att jag fick ett hederspris hehe intressant vad manb missar när man lämnar allt så hastigt :) mohahahah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0