underbar dag igår...

Igår vaknade man vid 9 av att min lilla mams ringde och väckte mig. Vid 9.30 kom hon å hämtade mig för att vi skulle handla lite allt möjligt. Kändes som om vi var överallt i hela kalle K alltså. :) men vi hittade det vi skulle ha och det va ju tur d annars hade vi nog kört runt som tokar. Vi va och tittade lite på nya fiskar och sådant och då kom en man som jobbade där.. hehe jädrar va lik han va svullo, de snackade precis lika dant och betedde sig lika annolunda som honom :) mohaha. Ja jag försökte stå och hålla minen men svårt va det! Hittade e söt ödla som tittade på mig, tss fick lite seterationsångerst när ja lämnade den naaw så gulliplutt!
Igår vad jag även ute hon mina päron med min lilla Alice hihi. vi var ute med henne för att hon skulle vänja sig och det gick sådär i början om ja ska va ärlig men efter ett tag så började hon slappna av. Hon träffade Zlatan ( en annan katt, hona) hehe farmor kallat Zlatan för "Bodellmamman".. jag trodde de skulle ryka ihop så att tussarna skulle fara... de spanade på varandra länge innan någon vågade göra nått. HHEHE Bodellmamman VS Alison:) De va så lugna så de nosade på varandra och alison visade vem det va som bestämde!! det e min flicka det.. så att Zlatan  fick helt enkelt ge upp! YES!
Mamma och jag klippte grenar och ränsade i rabatten och hade oss medans Alison slappade och skrek efter oss ibland hihii vilken sötnos:) Alison o jag åkte hem efter nårra tim, plockade upp ida på vägen sedan hem... Plockade och donade sedan gick vi hem till Martin och chillade Kollade på Robinsson, herre gud lika mesar som är med.. klagar och har sej.. "Ohh lera", ska vi verkligen bo här? jössös vilka problem kan ikke människorna gilla läget.. det är ju de själva som valt att vara med :) störde mig på dem som tusan hihi. ska bli spännande alltså o kolla vidare på detta!

well well.... idag haar jag suttit och plockat med mitt arbete till hemtentan och sparat det ordentligt så vi kan sammanfoga allt i morron... städat har jag me gjort och e lite smått sugen på att baka bröd. det´e ju så smarrigt med nybakat.. jag har även börjat kolla vad ja ska ha med mig till Storlien, lika bra att börja i tid säger ja bara så man ikke står där dagen innan eller samma dag som man ska åka. Ikväll blir det till att chilla, kanske ut o gå en runda. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0