Härlig helg tillsammans med tjejerna

I lördags åkte vi till malmö med mitt tjejgäng, så när vi kom ner var vi 6-7 st.
Resan dit va ju mysig, satt i bilen o sjöng lite grann och tog lite löjliga bilder som vanligt. Stannade på vägen för att å i oss lite käk, hehe stannade vid vägkanten som vi brukade göra när man var mindre :) När vi väl stog o käkade fick jag syn på en död räv som låg vid vägkanten... iiii och den var verkligen död ingen snack om saken. men shit dom e ju rätt söta med den lurviga svansen. jao jao nog snack om räven, de andra märkte inte av den förrän nårra minuter senare då alla rusade in i bilen och stängde om sej. Så kan det va....
Väl framme i Malmö... Ingen hade GPS och ingen vidare karta över Malmöstaden!! hehe men till slut hittade vi vårt place där vi skulle stanna över natten. Parkeringsplatser i denna staden, jössös! man får ju irra omkring som en yr höna för att hitta en. Efter kanske 20 min rullande efter parkering hittade vi en trång jäkel preis utanför där vi skulle bo, det ska bara gå!!! Jajamen efter mycket finjustering gick det bra, packade ur bilen och drog till placet. Lämnade av nåra grejer och gick lite på stan, hittade en snygg klänning som jag sedan använde på kvällen. Folk folk folk överallt! Vi gick in i en galleria och fikade , var av att man fick en liten uppvisning av dans där inne, grymt. När klockan började bli 17 så stängde alla affärerna och vi drog oss hemåt. Gjorde oss iordning lite snabbt och tog bussen till Oleary´s nere vid hamnen, mycket trevligt ställe. Där kollade vi på melodifestivalen, käkade gytt och hade allmänt trevligt. När klockan började bli 23 gick vi till ett annat ställe, trångt men mysigt på nått sätt. På vägen dit träffade vi på en isbana mitt på torget utanför melodifestivals tältet, där åkte vi och lattjade lite, tog en massa kort.. En jätte discokula hängde ovanför oss när vi åkte och gled omkring på isen.. så vackert!! Efter vi vatt på det lilla stället med en massa danskar och mamlöbor gick vi vidare till slakten (ett uteställe). Jösssös vilket ställe,det var ju stort.. typ 4 dansgolv med olika musikstilar... Och innan man kom in fick man gå igenom en sådan larmgrej, precis som man gör när man åker flyg. :) Bra grejer det!
Vi stannade väl där tills klockan blev mot 3 eller nått kanske senast halv 4.. Gick sedan mot stationen där nårra kompisar skulel ta buss/tåg hem.. Det var ju så grymt kallt då mitt på natten men vi gick hem sen. Över 3 torg och en jädra massa vägar, hehe stannade till och kollade på en gata. hehe Kärleksgatan hihi hur vackert är inte det då?! naaw.
När vi kom hem så fixade vi oss iordning och la oss och då var väl klockan kanske 5 eller nått så det blev inte så mycket sömn. Runt 9 eller nått käkade vi frulle och packade våra grejer, sedan bar det av mot Ikea. Där lullade vi runt ett bra tag. jag hittade världens vackraste tyg som ja ska ha när jag syr min egna väska hade jag tänkt. Vi satte oss och fikade där me,men innan man väl fick sina grejer.. det va ju fel på kassorna, tråk men fick det tillslut. Drack lite kaffe och käkade en läskigt god kladdkaka:) Efter nårra timmar var vi ute från Ikea och var redo att rulla vidare hemåt mot Kalle K. Tlött som en gnu var man när man gått omkring där på Ikea, jag körde från Malmö till K-stad. I bilen sjöngs det nårra reggae låter varvat med hehe tro det eller ej men typ Westlife och sådana pöjkballader. :)
Hemma i Kalle K slängde man mer eller mindre av sig väskorna och ville bara sova. Vi var kanske hemma runt 17-18, då slockade jag ganska snabbt. somnade med datorn i sängen och kläderna på. hehe!! vakande vid 2 på natten och märkte att ja ikke gjort mej nattfärdig. men men va ska man göra. Kom även på att jag inte hade ställt klockan, det var ju dax att gå upp 05.00 för min del, skolan som började hägra. vaknade lite innan 5 så jag tassade upp och käkade frulle med mej själv. wohooo! Och nu sitter jag här i Kalmar och inväntar en lektion som ska börja vid 9! ÅHhhh jag är så tlött nu eftersom man inte fått sova riktigt hehe. När jag kommer hem vid ca 18 ska jag skjuta allsvenskan me.. mycket i luften nu känner jag. Vill hämta min lilla Alice me, itne gosat med henne på jättelänge nu! Bebisen mamma saknar dej! massa pössar!

Kommentarer
Postat av: Ia

Just nu ligger Alice i mitt knä och spinner.

Hon skäller på mej när jag flyttar henne,men jag kan inte sitta här hela natten för att hon vill sova i mitt knä. Men hon saknar nog Er oxå.

2009-03-02 @ 21:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0