Sälen....

I söndags lämnade jag Swedish Cup för att åka till Sälen med mina klasskompisar, mamsen o mormor körde mig till Nässjö station. Lite tråk men det va otroligt mysigt när man väl kom upp. Det blev ju givetvis problem med tågen när det va snö o annat lite högre upp i landet. Fick STÅ ett antal km lite innan Ludvika till Borlänge, sjukt drygt att ha packningen på sig!! Men väl framme i Sälen kom min lärare och hämtade mig i Sälen By och körde mig till min underbara stuga.. mycket mysig stuga, hehe men lite längre bort än de andras. Men Poppis blev stugan minsann hehe. Vi blev som en familj, så myspys! Gick o la oss lagom sent  varje kväll hehe iaf och gick upp tidigt som tusan. De första dagarna skulle vi åka längskidor, vilket jag aldrig åkt innan :) Spännande värre! Vi tränade på tekniker i backar, nedför och lite annat. Skojsigt som tusan, andra dagen åkte vi en bra bit, närmre 1,5 mil med längdisar! Vi turades om att ta täten och dra lasset, skojsigt.. Mötte på branta fuppförsbackar och sedan även nedförsbackar. Det  tog en väldans energi och kraft ska ja säga. Efter ett par timmar kom vi fram till stugan så vi kunde käka lite, passade på att sola där uppe på berget som va ca 900 m högt.. blåste gjorde det lite me, men annars helt myspys. Efter denna dagen va man så slut som människa haha! Resten utav veckan blev det utförsåkning! WOHO!!!

       
Vi blev uppdelade i grupper så att vi kunde åka efter vad vi kunde och ville osv. JA jäklar va skoj!!!! Man åkte som en riktig fartdåre, trots att det va nårra årsedan man åkte. Man åkte på förmiddagen tillsammans med gruppen, käkade lunch o sen fortsatte man med "friåkning" .. Vi farde  mellan Tandådalen och Hundfjället. Mysiga ställen båda två men gillade hundfjället mer, hehe de hade trollskogen där me hihi.. :) På kvällarna blev det chill, pulkåkning och ibland fest. :) trevligt trevligt...Kommer att komma en del bilder efter hand!

                

Sista dagen va man så tlött alltså hehe så madde och ja bestämde oss att chilla i de softa backarna, man var helt blåslagen på benen efter pjäxorna!! Annars va man ganska hel må jag säga. :) Vill gärna åka dit flera gånger!!!! Man fick lite separationsångerst när man lämnade Sälen... Tråk, men ska till Storliden eller vad det heter hehe och åka Snowboard! :) Vi lämnade in våra skidor o allt vid lunch sedan åkte vi hem till stugorna och städade och packade. Efter ca 2 tim städ, packande och duschande va vi klara och drog oss till bussen. På bussen kollade vi på film (sällskapsresan hehe när de va i fjällen), spelade spel, sov o lyssnnade på musik. Ska jag vara ärlig så sov jag mest, var helt slut som människa alltså.. Väl framme i Kalmar hämtade Annas kille och hennes bror oss så vi kom hem och fick sova i våra egna sängar.. Så skönt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0