Hemresan var ju så dryg om nått....

Fick springa mer eller mindre till bussen idag, slutade lite senare än vad vi skulle.. Men jag hann med bussen! Det första jag tänkte på när ja satte mig var, shit va kallt det va här idag då.. då fick ja reda på att värmen inte fungerade, så det öste kallt på mig när jag satt o försökte sova.. Efter 5 min  började bussen tjuta o ha sig, fan inte idag me tänkte jag då.. Ändå hade bussen varit på lagning bara någon dag  innan. VA E DETTA?! Fan där satt jag och skakade som ett asplöv! En tant hoppade på bussen och hon hade minsann skinn på näsan :)
- "Ursäkta kan du stänga av det pipande ljudet"( tanten)
_ "Nej!, det går inte." ( chauffören)
Då muttlade surtanten nått om att, "jaha, då ska jag sitta här och må illa då och höra på detta väsen" HAHA! Satte in
hörselproppar!!!
Hon var verkligen en sådan pedant som ville att allt skulle vara rätt.. kommenterade varje grej som gjordes eller som chauffören sa. Hon ville ha pengarna tillbaka och hon skulle minsann skriva till tidningen och chefen. hehehehehe
Och inte mer med detta.. det kommer mer...
I Söderåkra svänger bussen in och kan inte fortsätta med ett byte till via Torsås för att släppa av folket, det hade skett ett rån! Så att vi fick invänta en buss som kunde köra de andra vidare som skulle in via Torsås.. HU HU HU säger ja bara. Bussen körde omvägar som ja aldrig åkt på innan hehe, men jag kom iaf hem hel och det är huvudsaken. Frös som fasiken när ja kom hem till Kalle K, sprang in till Mix för att hälsa på Elin som jobbade.. :) Och nu ska Martin och jag köra och hämta min underbara syster yster i Karlshamn! hehe det roliga är att hon inte vet att vi ska dit hehehe.. here we come babysister!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0