vaknade av att...

Idag vaknade ja av att Alison hoppade på mej och jag märkte ja att min förkylning blivit sämre. urk på burk säger ja bara!
Helt tung i bröstet och väldans slemmhosta, mehh!! jag har inte tid med att vara sjuk.. :s hade inte förvånat mej o jag hade haft feber me, men ähh.. bara till att låtsas att man inte är sjuk, kan funka ett tag.. men inte i längden.
Klev upp ur sängen och tassade till fönstret och märkte att det snöade, då blev jag lite gladare :)  wohooo en slemmig sjuk ems som jublade. hmm lät inge vidare men det fick duga.. med håret åt alla håll o kanter gick man in i köket och gjorde varmchoklad . Mums! Nu sitter jag och Alison och slappar lite framför tv:n.. mina planer för dagen är att ja ska ta mej ut till ön o besöka päronen en runda, kanske om jag orkar åka pulka.. Nu när det snöar får man liksom passa på.. men får se om ja orkar.. kanske kommer ligga pall hemma och vila tills på måndag. Det e möe som händer nu i skolan me så man har inte lust eller råd att missa nått. Nähe nu ska ja försöka plugga lite o städa samtidigt, fin kombination. :)


Jajamen så e man ute på ön o vad är det första man gör när man kommer hem till päronen.. försöker käka, hmm gick väl sådär. inge vidare kanske.. gick o la mej framför spisen med ett täcke, hjälpte det för en frysande ems? nje, tog med mej täcke o kudde o  la mej o soffan och nu sitter man här o chillar. Mamma kommer med en sådan örontermometer! bättre att ha en ska som tutar i örat än på de andra ställena. :) Känner mej helt seg och orkar inte göra nått. Tempen visade 39 grader! hej o hå Emma nu blir det till att ligga och vila hela helgen. Jag som ville åka pulka ikväll.. jaja nä det bli till att ligga pall och bli frisk tills på måndag då det är redovisning i simning.. I värsta fall får ja la gå på kanten o skrika på alla de andra klasskompisarna vad de ska göra :) hihi
nähe nu ska ja nog slappa lite till här..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0