snabb uppdatering

Mycket har hänt sen sist!
 
Vi har blivit med hus och fått en fantastisk liten tjej till familjen, Tyra 3 månader. :) Vi har nu bott i huset i drygt 1 år. Det är ett 70-talshus som vi sakta men säkert håller på att fixa med. Änsålänge har vi hunnit måla om huset från rosa till en Djurgårdsgrön färg. Efter sommaren nu kommer vi inte dona mer med utsidan av huset och lägga lite mer fokus på sovrummen på övervåningen där det ska tapetseras och målas. Det är alltid en massa småprojekt igång här hemma, vilket jag gillar. Planering i mitt lilla huvud sker dygnet runt haha är ni förvånade? Nej! 
Vi har fantastiska grannar som är måna om varandra och man får nästan en liten familjekänsla här vilket är kul. Det är mestadels lärare/förskollärare samt äldre militärer. :) 
 
Idag blir det kalas för världens finaste Loke som fyller 3 år nästa vecka (onsdag). Det är släktkalas idag, känns lite förliten för barnkalas eller finns det nån där ute som har erfarenhet kring när man kan börja ha barnkalas? Frågade Loke vad han ville ha för tårta, Spöktårta! Ok, det var ju... spännande, men ok! Satte mamma på detta lilla projekt. Tack!
 
Nästa vecka, förutom Lokes födelsedag börjar han på "stora" avdelningen på förskolan. Tror minsann att han saknar sina kompisar och är redo för att komma in i rutinerna och buset igen på förskolan. Han kommer vara där på 15h/veckan tillsammans med sina polare. Det har hänt så mycket med denna fantastiska kille, blöjfri, fantastisk storebror trots att syrran är lite läskig fortfarande lite då och då. Förutom det är han  väldigt social och framåt. 
 
Tyra, min lilla mini-me! Hon är helt underbar! 3 månader och har redan tagit familjen med storm och gripit tag i våra hjärtan. Mamma kommer få hålla i dig hårt framöver snäckan. I september ska hon döpas, min lilla Tyra Lis Mari <3 
 
 
 
Nu mina damer och herrar måste jag ta det sista innan kalaset här hemma. Återkommer inom kort! 
Hoppas ni har det toppen?! Många kramar 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0